torsdag 23 augusti 2012

Daniel Böcker tävlar på SM i Farsta den 24/8!

Daniel Böcker åker till Farsta och ställer upp i SM och försvarar HRK:s färger! Vi önskar honom stort LYCKA TILL och håller tummarna här på hemmaplan!!

Här nedan följer Daniels kommentarer inför tävlingen:


En dag kvar till SM och lopp i singel herrar lättvikt.

Jag tog beslutet att ro lättvikt när jag såg att jag inte var alltför långt ifrån 72,5 kg som är maxvikten för oss lättviktare. Dessutom har jag inte rott ett Lättvikts lopp sedan fyra eller fem år tillbaka och måste erkänna att jag hade glömt vilken stress det är att väga sig och hålla koll på exakt vad man äter. Som grädden på moset har allt gjorts ännu mer påfrestande av de olika vågarna jag testat och vägt olika, allt mellan 71,5 - 74 kg bara några dagar innan. Vilken skulle jag tro på?

Formen däremot känns väldigt god och jag ser det som att jag har ganska stor möjlighet att ta mig till A-Final. Det kommer bli en mycket spännande helg med ett gott Helsingborgs Resultat.


Tack för stödet

/Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar