tisdag 9 mars 2010

Läger i Florida

Även om roddvattnet runt Marco Island är en dröm har detta läger i Florida har hittills varit en berg och dalbana.

Dag 3 på lägret krockade jag olyckligt med en markeringsstolpe. Vingriggen bröts mitt itu och den högra sidan gick av. Efter ett tappert försök att ro med en åra slog jag runt dryga kilometern från land. I motströms simmade jag med båt, åror och trasig rigg tills jag tillslut turligt blev bogserad av ett snällt par med motorbåt. Efter en 5km löprunda i strumplästen fick jag hämta båten och leta rätt på en svetsare. Turligt nog hittade farsan en svetsare som fixade riggen redan samma eftermiddag.

Oturen höll tyvärr i sig en stund till då fick jag problem med en svirvelstolpe som lossnade under de två nästkommande träningspassen. Den senare gången var jag hela 12 km ifrån bryggan när jag upptäckte problemet vilket medförde mer utövning av barfota-löpning.

Vädermässigt har det också varit varierande. Allt från solsken, spegelblankt vatten och värme till blåsigt, kallt och ösregn. Överlag har det varit ovanligt kallt i Florida (men förvisso är det fortfarande varmt. Allt är ju relativt).

Roddbränna

Fick i alla fall en ordentlig bränna efter roddräkten bara efter ett träningspass(!)

Det har ju självklart även varit positiva tongångar på träningarna. Sköna roddpass både som distans och även i form av tuffa intervaller som förberedelse inför tävlingen i Miami under helgen. Lekfulla delfiner och nyfikna pelikaner har noterat min framfart vilket ger ett litet leende på läpparna i den tuffa träningen.

Träning under ett av lägrets varmaste dagar

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar