tisdag 9 mars 2010

Miami International Regatta

På lägrets sista dagar hade jag beslutit att tävla i Miami International Regatta. Även om min båt (en tyngre träningsbåt med några år på nacken) inte riktigt håller samma klass som extrema tävlingsbåtar kändes tävlingen som en kul upplevelse och utmaning.

Miami Skyline

En masterroddare på väg ut med sin båt med Miami Skyline i bakgrunden

Jag kan inte påstå att roddvattnet var särskilt bra (mycket vågor och stora motorbåtar i vägen). MEN att ro med Miami Skyline i bakgrunden var minst sagt en häftig känsla.

Det fanns lustigt nog inga utmarkerade banor för loppet utan endast markeringar varje 250m. (Kommer i fortsättningen aldrig klaga på våra "Allbano system" som vi har på roddbanorna i Sverige).

Loppet i sig blev en märklig historia. Jag tappade en båtlängd i starten till Peru och Cuba. Höll en stabil och hög takt loppet igenom men när det var dags att spurta blev jag bokstavligt blockerad av båtarna framför. Motvilligt fick jag slå av på takten för att undvika kollision och gled in som trea, 3 sek från guldet.

Bortsett från en liten snopet avslut på loppet var det ändå en kul upplevelse att ro i Miami. Fick träffa trevliga människor och knyta kontakter. Jag hann även att ta en titta förbi Miami Beach vilket alltid är värd en visit.

Miami Beach

En show insprirerad av Michal Jackson utförd på bardisken på en av klubbarna i Miami Beach

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar